Autókarbantartási alapok

Autókarbantartási alapok

Tisztelt Ügyfelünk!

Több évtizedes szakmai tevékenységünk során szerzett tapasztalataink alapján, a hibastatisztikák elemzéséből levont következtetéseinket szeretnénk megosztani Önnel, annak érdekében, hogy gépkocsija megbízható üzemelése költségkímélő módon megvalósítható legyen.

Tudja-e Ön, hogy a meghibásodások legalább 80%-a a nem megfelelő vagy elmulasztott karbantartásokra vezethető vissza? Csupán a fennmaradó kb. 20% a normális elhasználódás következménye. Véleményünk szerint a rendszeres karbantartásokkal a váratlan hibák szinte

100%-osan megelőzhetőek.

Tudja-e Ön, hogy a szervízelésnek legalább 25 pontos átvizsgálásból kell állnia? Ezt a legtöbb szervizben nem végzik el. A szervízeléssel kapcsolatban néhány sokak által nem ismert információt osztunk meg Önnel.

Az olajcsere : A mai korszerű gépkocsik 15,20 esetleg 30000 km es szervizciklusa hosszú távú utakra vonatkozik. Ha ön városi menetben rövid utakra használja autóját az olajcserét évente vagy 10000km-enként kell elvégezni. A sok hideg indítás és a be nem melegedett motor sokkal jobban öregíti az olajat.

Tipp Ne feledje, hogy a sebességváltó is tartalmaz olajat!

A szűrők: egy eltömődött levegőszűrő több literes túlfogyasztást okozhat!

Az utastér szűrője (pollenszűrő), ha eltömődik a levegőbefújó ventilátor teljesítménye lényegesen csökken, ez télen a páramentesítést, nyáron a hűtést jelentősen gátolja. Az üzemanyagszűrők cseréjét az ügyfelek szinte sosem kérik. Az eltömődött üzemanyag. szűrő jobban megterheli az üzemanyag pumpát, ettől az rövidebb élettartamú lesz. Ezenkívül teljesítményhiány tokoz.

Tipp: évente egyszer ellenőriztesse szűrőit!

A szíjak : a korszerű gépkocsik meghajtószíjait sok esetben még műhelykörülmények közt is nehéz feladat kicserélni, ne várja meg míg az az úton szakad el. A vezérműszíj szakadása végzetes motorkárosodást okoz!

Tipp: a szíjak csereperiódusáról érdeklődjön műhelyünkben!

V” profilu szíjak cseréjénél a feszességet néhány száz km múlva ellenőrizni kell

A fékolaj : a fékrendszerben lévő fékolajat kétévente cserélni kell!

Tudja-e Ön, hogy a fékolaj rendkívüli nedvesség megkötő tulajdonságú? A levegőben lévő párát leköti ennek hatására a fékrendszer belsejében korróziós folyamatok indulnak el. Ettől mennek tönkre a félmunkahengerek, aminek az eredménye a szivárgó fékfolyadék.

Egy ABS hidraulika egység cseréje meghaladja a százezer forintot is, míg egy fékolaj csere össz. költsége csupán néhány ezer forint.

Tipp: ABS-es gépkocsikba csak minimum DOT4 es (szintetikus) olajat használjon!

A fékek : a műszeres fékhatásmérés csak a pillanatnyi állapotról ad tájékoztatást, viszont a lekopott fékpofa vagy a szivárgó munkahenger hibája csak a fékszerkezet megbontásával tárható fel.Az első fékbetétek cseréjekor a féktárcsák leszabályozása vagy cseréje is szükséges a kellő fékhatás érdekében.

A fagyálló: a gépkocsik motorjait nyáron is fagyállóval kell üzemeltetni, mert a vízpumpa kenését ez biztosítja, valamint a motor és a hűtő belső korrózióját megakadályozza.

Tudja-e Ön, hogy az alumínium öntvény motorblokkokba csak speciális fagyállót szabad tölteni!

A rossz fagyálló miatt tönkrement vízpumpa cseréje10-40 ezer forintba is kerülhet.

Tipp: olcsó fagyállókat évente, jó minőségűt háromévente kell lecserélni:

A futómű állítás: a gépkocsi kerékgeometriájának elállítódása két okra vezethető vissza. Az egyik a rossz útviszonyok okozta sérülések,a másik a normális elhasználódásból adódó futómű alkatrészkopások Kismértékű elállítódást még a rutinos gépkocsivezető sem vesz észre, azonban ez már rövid idő alatt jelentős gumikopást okozhat .Ha a gépkocsija elhúz, vagy a kormánykerék egyenesmenetben kissé elfordítva áll, biztos lehet benne, hogy rossz a beállítás.

Tudja-e Ön, hogy egy futómű állítás költsége csupán egytizede két új gumiköpeny árának!

Tipp: műhelyünkben a futómű beállítását városunkban egyedülálló korszerű számítógépes technológiával végezzük! Évente egyszer, valamint a futómű megbontásos javításakor ellenőriztesse a beállítást!

A lengéscsillapító: Feladata, hogy a gépkocsi kerekeit minden körülmények között az úttesthez szorítsa a legjobb tapadás érdekében. Hibás működésekor a gépkocsi iránytartása lényegesen romlik, a fékút megnövekszik és a gumik rendellenesen (kagylósan) kopnak.

Tudja-e Ön, hogy egy hibás lengéscsillapítóval 60km/h-ról fékezve a fékút 4 méterrel lesz hosszabb? Ez pont egy gyalogos-átkelőhely szélessége!

Tipp: a lengéscsillapítók számítógépes bemérése csupán öt percet vesz igénybe.

A klíma: Nagyon hasznos dolog , de az elhanyagolt légkondicionáló egészségének komoly veszélyforrása lehet. A rendszer kikapcsolása után a felolvadt jég kondenzvíz formájában még sokáig nem párolog el. Ebben gombák és baktériumok telepednek meg. A szellőztető rendszeren keresztül ezek a tüdejébe jutnak, komoly légúti megbetegedéseket okozva. A karbantartás alkalmával a pollenszűrő cseréjén kívül bakteriális fertőtlenítést is végzünk.

Tudja-e Ön, hogy a klíma karbantartás költsége nem több, mint a megbetegedések kezelésére használt gyógyszerek ára?

Tipp: A rendszerben lévő nyomást két-háromévente kell ellenőrizni.

A szervizkönyv: használatanem csak új garanciális gépkocsiknál szükséges. Az elvégzett munkák, és azok időpontjainak a feljegyzése hasznos támpont lehet ügyfélnek-szerelőnek egyaránt.

Tudja-e Ön, hogy az ügyfelek nagy része nem tudja pontosan, mikor cserélt utoljára olajat, így hamarabb vagy túl későn végzi ezt el?

Tudja-e Ön, hogy műhelyünk bevételének nagy részét fejlesztésekre fordítja, hogy az ön autója mindig a legjobb technológiával legyen megjavítva. Az elmúlt években több millió forintos beruházások biztosítják, hogy a legújabb típusok se jelentsenek problémát.

Műhelyünk célja, hogy gépkocsija a váratlan és tetemes pénzügyi ráfordítások nélkül mindig megbízhatóan működjön. Ennek érdekében kidolgoztunk önnek egy gazdaságos szervízszolgáltatást, amely ezt garantálja. Véleményünk szerint egy gépkocsit évente kétszer, hathavonta kell átnézni. Elsőként egy kisebb, majd fél év múlva egy komolyabb átvizsgálás esedékes. Ajánlatunk a következő:

KISSZERVIZ NAGYSZERVIZ (teljes kisszerviz+az alábbiak)

Motorolaj csere vezérmű szíjak ell.

Légszűrő csere fékek megbontásos ellenőrzése, javítása.

Pollenszűrő csere javítás utáni fékhatásmérés

Hűtőfolyadék ell. és feltöltés lengéscsillapító mérés

Ablakmosó folyadék ell. és feltöltés Fényszórók beállítása

Fékolaj ell. és feltöltés. Futómű mérés

Szervo olaj ell. és feltölt „CO” mérés

Világító és jelző berendezés ell. és javítása. Gyertyák kiszerelt állapotú ell .vagy csere.

Guminyomás beállítása (pótkerék is) üzemanyagszűrő csere

Első fékbetét ell. vagy csere Motorvezérlő hibatároló lekérdezése.

Generátor szíj ell, feszítés Féltengely porvédő gumiharang ell. vagy csere

Ablaktörlő lapátok ell. vagy csere. Akku töltés ell.

próbaút Futómű alkatrészek holtjátékának ell. Javítása.

 

A szolgáltatások elvégzését dokumentáljuk a szervizfüzetében.

 

Reméljük ajánlatunk, felkeltette érdeklődését, a részletekről érdeklődjön műhelyünkben!

Megosztom

Válasz címe

Your email address will not be published.