ÁSZF

GFM-GÉPJÁRMŰ Kft

7629 Pécs Dobó I.u.44

14420580-2-02

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Gépjárműjavító-karbantartó és szolgáltatási tevékenységre

(ÁSZF)

 

 3.sz. változat


 

Készült:   Ellenőrizve:   Jóváhagyva:   Hatályba léptette:  
Dátum:2018.01.03 Dátum:2018. 10.11 Dátum:2018.10.11 Dátum:2018.10.11

 

A szolgáltató neve:      GFM-GÉPJÁRMŰ Kft

címe:       7629 Pécs, Dobó I. u. 44.

Telephely címe:            7629 Pécs, Dobó I. u. 44.

 

Felügyeleti szervek neve/címe:

 

Pécs Polgármesteri hivatal jegyzője

7621 Pécs Széchenyi Tér 1.

72/533-823

Baranya megyei kormányhivatal közlekedési mérésügyi és fogyasztóvédelmi főosztály

7630 Pécs Hengermalom u.2.

72/896-288

Baranya megyei kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület

7625 Pécs Majorossy Imre u.36.

72/507154

 

 

Vállalt szolgáltatások:

A törvényes rendelet figyelembevételével a működő vállalkozásunkra „Vállalási Szabályzat”-ot kell kiadni. A bevezetett gyakorlat és a hagyományok alapján ezt az alábbiak szerint szabályozom:

- gépjárművek műszaki vizsgálata (előzetes gépjármű-fenntartói

vizsgálati tevékenység) /Nemzeti Közlekedési Hatóság Regionális Igazgatóság kijelölés szerint/*,

- gépjárművek közlekedésbiztonsági vizsgálata,

- gépjárművek környezetvédelmi felülvizsgálata és ellenőrzése /NKH Regionális Igazgatóság Feljogosítása alapján/**,

- gépjárművek kipufogógáz ellenőrzése /benzin, diesel/,

- eredetiségvizsgálat.

- menetkészség helyreállítás /műszaki vizsgára felkészítés,

javítások/

- gépjármű javítás, karbantartás,autóvillamosság

 

Részletezve a telephelyen kifüggesztett szolgáltatási táblán.

 

*Az NKH Regionális Igazgatóság hatályos (……………….…………………..Ikt.sz.) kijelölése tartalmazza a vizsgahely által fogadható járművek fajtáját, az időpontokat és egyéb előírásokat.(2. számú melléklet)

**Az NKH Regionális Igazgatóság hatályos (………….………………………Ikt.sz.) határozata tartalmazza a fogadható járműveket és egyéb előírásokat.(3. számú melléklet)

 

A szabályzat a 249/2004. (VIII.16.) Korm. Rendelet „az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásáról” alapján készült. Tartalmazza a vállalkozásnál a gépjárművek hatósági megvizsgálására, a környezetvédelmi vizsgálat tanúsítására és eredetiség vizsgálatára vonatkozó, 2010. februárjában bevezetett és működtetett minőségügyi rendszer előírásait, de figyelembe veszi a 49/2003 (VII.30.) GKM. rendelet „a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről” tárgyú feltételeket.

 

 

I. VÁLLALKOZÁSI (SZOLGÁLTATÁSI) FELTÉTELEK

 

1. A vállalkozás telephelyén a 3,5 t össz. tömeget meg nem haladó gépjárművekkel, illetve az általuk vontatható utánfutókkal (pótkocsikkal) kapcsolatos szolgáltatások megrendelése vállalható. A megrendelés felvétele során a vállalkozó vizsgálja a szolgáltatás elvállalásának lehetőségét.

2. A vállalkozás egyéb szolgáltatásait bárki igénybe veheti.

3. Amennyiben a megrendelés az adott járműtípusra vonatkozó hatósági megvizsgálási, karbantartási, javítási technológiától, vagy a KRESZ előírásaitól eltér, a vállalkozó a munka elvégzését megtagadja.

4. A vállalás feltételeinek elbírálására és a szükséges tájékoztatás adására a vállalkozás vezetője illetve a helyettesítéssel megbízott személy jogosult.

 

 

II. JÁRMŰ ÁTVÉTELE

1. Amennyiben a vállalkozás rendelkezik a kért szolgáltatás elvégzéséhez szükséges feltételekkel, akkor a gépkocsit a (szóban vagy írásban) kijelölt dolgozó megvizsgálja, aki a hiba felvételezése után meghatározza a szolgáltatás technikai kivitelezésének módját, és a megrendelőlapra feltünteti (felvezetteti az ügyfélszolgálati ügyintézővel) az elvégzendő szolgáltatást.

2. A járművet megvizsgáló kijelölt dolgozó által átadott információk alapján az ügyfélszolgálati ügyintéző elkészíti a munka megrendelését igazoló „Megrendelő” lapot, melyben az alábbiak kerülnek rögzítésre.

¨       tulajdonos, vagy megbízott neve, címe, (számlázási név, cím)

¨       jármű rendszáma,

¨       gyártmány, típus,

¨       gépjármű fajtája,

¨       a km-számláló állása,

¨       átvett előleg

¨       megjegyzésben rögzíthető: a megrendelő (tulajdonos, megbízott) értesíthetőségének módja, jármű hibájának leírása, stb.

¨       átvétel dátuma

¨       vállalási határidő ( nem kötelező )

¨       ÁSZF elfogadásáról nyilatkozat

A javítandó gépjárműhöz elkészített „Megrendelő”-nek tartalmaznia kell a hibafelvételezés alapján a javítási feladatot, vagy az erre utaló, illetve a hiba kiküszöböléséhez szükséges alkatrész cseréket.

A „Megrendelő” tartalmazza a kért munkák elvégzésének a várható legmagasabb – tájékoztatásul szolgáló – vállalási díját és a szolgáltatás elvégzésének várható (tájékoztató jellegű) határidejét. A „Megrendelő” lap két kinyomtatott példányát a megrendelő és az ügyfélszolgálati ügyintéző aláírásával hitelesíti a gépkocsi szolgáltatásra történő átadás-átvételekor.

Abban az esetben, ha a megrendelő a szolgáltatás ideje alatt nincs jelen, elhagyja a műszaki állomás területét akár rövid időre is, akkor a megrendelő lap egy gépjármű átvételi lappal egészül ki, amely minimálisan az alábbi adatokat tartalmazza:

¨       a jármű sérülései, hiányai, felszerelései, üzemanyag szint és egyéb megjegyzés.

A gépkocsiban hagyott személyes tárgyakért és egyéb vagyontárgyakért a vállalkozó felelősséget nem vállal és ezekről leltárjegyzéket sem készít.

A megrendelő hozzá járul, hogy a gépjárművel a javítás ellenőrzése, vagy a hibák feltárása miatt azt a közúton a szolgáltató üzemeltesse.

A javítás során elveszett kódok, memóriák miatti károk a megrendelőt terhelik.

3. Ha a szolgáltatás elvállalásakor az elvégzendő munkák köre pontosan nem állapítható meg, a szolgáltató a várható díj legmagasabb összegét adja meg vállalási díjként.

4. A megrendelés alkalmával a megrendelő köteles átadni a vállalkozás vezetőjének vagy megbízott dolgozójának a gépkocsival együtt annak kulcsait, forgalmi engedélyét, és a kötelező felelősségbiztosítás meglétét igazoló okmányt, valamint tagsága esetén az érvényes klubtagsági igazolványát.

5. A megrendelő lap egyik példánya a megrendelőé, amely egyúttal a gépkocsi átvételének elismervényéül is szolgál. A munka elkészülte után a megrendelő a megrendelőlappal igazolja a jármű átvételének jogosságát a szolgáltatónál.

6. Ha a megrendelő részletes árajánlatot kér a szolgáltatás megkezdése előtt, úgy külön írásbeli megbízásra – díjazás ellenében – a vállalkozó azt számára elvégzi. Ha az ilyen módon elkészített árajánlat után a megrendelő a szükséges munkák elvégzését mégsem kéri, úgy a gépkocsin a megbontott egységek visszaszerelése, illetve a gépkocsi üzemképes állapotba hozása a vállalkozónak nem képezi feladatát. Ezen esetben a megbontott gépkocsi elszállításáról a megrendelő saját költségén köteles gondoskodni.

Amennyiben a megrendelő külön megbízást ad a vállalkozónak az eredeti állapotú üzemképesség helyreállítására, akkor a vállalkozó azt felelősség nélkül, szükségjavítás jelleggel, díjazás ellenében elvégzi, ha a hibafeltárás során a közlekedésbiztonságot befolyásoló hiba nem volt észlelhető.

7. A megrendelő részére készített árajánlat 3 naptári napig érvényes, ha a megrendelő a gépkocsiját tovább üzemelteti. A fenti határidőn belül is megszűnik az érvényesség, ha a gépkocsiban a felvételi állapothoz képest változás következik be. (Pl.: újabb meghibásodás, baleset, stb.)

8. Ha az elvégzendő munka a jármű további használhatóságát befolyásolja, a vállalkozó ezt írásban a megrendelő tudomására hozza.

 

 III. A MEGRENDELÉS TELJESÍTÉSE SORÁN ADÓDÓ ESEMÉNYEK

1. Ha a szolgáltatás elvállalásakor nem volt pontosan megállapítható, hogy milyen munkák elvégzésére van szükség, akkor az előre nem látott és a megrendelt munkával közvetlen összefüggésben lévő hibák – pl. megbontás vagy a műszeres vizsgálat során feltárt hibák – felfedezése esetén a vállalkozó azokat külön megrendelés nélkül is elvégzi, ha az összes költsége nem haladja meg azt az összeget, amit a megrendeléskor a szolgáltatás várható legmagasabb díjaként meghatároztak.

2. Ha a munka végzése során a vállalkozó olyan előre nem látott hibát fedez fel, amely a megrendelt munkával nincs összefüggésben, függetlenül attól, hogy az a közlekedésbiztonságot érinti-e vagy sem, illetve a felfedezett hiba a megrendelt munkával összefüggésben van ugyan, de annak kijavításával a szolgáltatás várható díjánál magasabb összegbe kerülne a tényleges szolgáltatás, akkor köteles a hiba felfedezéséről és az ezzel kapcsolatos munka díjáról a megrendelőt haladéktalanul értesíteni. Ezt a munkát a vállalkozó csak a megrendelő lap módosításával végezheti el az új elkészülési határidő kijelölése mellett. Azaz nem új megrendelő lap kerül kiállításra, hanem a korábbiakban kiállított, és mindkét fél által aláírt megrendelőt módosítja az ügyfélszolgálati ügyintéző.

3. A 2. pont figyelembevételével a közlekedésbiztonsági szempontból szükséges munka meg nem rendelése esetén a hibás gépjármű, megrendelőnek történő átadásakor a vállalkozás vezetője, vagy a megbízott dolgozó köteles írásban közölni, hogy a jármű a közúti forgalomban nem vehet részt és ennek tudomásulvételét a megrendelővel igazoltatni kell (aláíratás). A hibás gépkocsi elszállításáról a megrendelő saját költségén köteles gondoskodni.

4. Amennyiben a megrendelt munka elvégzését a 2. pontban leírtakon kívül egyéb ok akadályozza (pl.: alkatrész szállítási késedelem, stb.), akkor a megrendelőt erről – a határidő lejárta előtt – tájékoztatni kell.

5. A szolgáltatás végzése közben a megrendelő a gépjármű mozgatásában közreműködhet, /csak hatósági jármű vizsgálat esetén/ illetve önállóan végezheti a vállalkozás vezetőjének vagy megbízottja felszólítására. Azonban ezt csak a saját felelősségére teheti meg.

6. A vállalkozás csak a technológiai szükségesség idejére vállal tárolást, mely idő alatt mindent megtesz a gépjármű állagának a megóvására. Az ezen felüli időtartam alatti tárolás a megrendelő kockázatára történik.

Az elkészült gépjárműveket az értesítést követő 8.naptól díjazás ellenében tároljuk.

Ennek mértéke az aktuális munkadíj táblázatban tekinthető meg. A tárolási díjat hétvégén, munkaszüneti és ünnepnapokon is meg kell fizetni !

7. A szolgáltatás teljesítése közben okozott károkért a szolgáltató felelősséggel tartozik. A kártérítési igényt írásban kell bejelenteni a vállalkozás felé. A bejelentőnek igazolnia kell, hogy a káresemény nem állt fenn az átvételkor.

8. Amennyiben a javítandó járműhöz szükséges alkatrészt a megrendelő (jármű tulajdonosa, vagy megbízottja) biztosítja, akkor a megrendelőn fel kell tüntetni, hogy „A javítás hozott alkatrészből történt.”

Figyelembe véve azt, hogy a megrendelő által hozott és beépített alkatrészre a szolgáltató garanciát nem vállal.

Hibás alkatrész beszerelését a szolgáltató nem vállalja, az ezzel kapcsolatos szolgáltatást meg is tagadhatja.

 

 

IV. AZ ELKÉSZÜLT GÉPKOCSI ÁTADÁSA, SZÁMLÁZÁS

1. A szolgáltatás teljesítésekor a kiállított és kiegyenlített számla felmutatásával vehető át a gépkocsi. Amennyiben a szolgáltatás esetleg több napot vesz igénybe, akkor a jármű elkészültéről a vállalkozó a megrendelőt értesíti. Ha a megrendelő a készre jelentés kézhezvételétől számított 8 naptári napon belül nem veszi át a gépkocsit, a szolgáltató tárolási díj felszámítására jogosult. Amennyiben a megrendelő vagy megbízottja az ajánlott levélben megküldött készre jelentés ellenére a gépkocsit 6 hónapon belül nem veszi át, a szolgáltató a szolgáltatási és tárolási díj érvényesítése érdekében jogi eljárást kezdeményez az érvényben lévő jogszabályok alapján.

2. A szolgáltató az elvégzett munkákról és a beépített anyagokról a vonatkozó jogszabályok szerinti számlát köteles adni a szolgáltatást igénybevevőnek. A számlán feltüntetésre kerül a munkadíj (rezsiórában meghatározva), az anyagköltség, az egyéb szolgáltatások díjai, valamint a fizetendő összeg. ( A számla fejlécében megtalálható adatok megegyeznek a megrendeléskor kiállított „Megrendelő” fejlécében rögzített ügyfél és járműadatokkal.)

A számla mellékletét képezi a „jótállási jegy”, ha a számla végösszege – javítás esetén – a bruttó 20.000,- forintot meghaladja a 249/2004. (VII.27.) Korm. rendeletben rögzített jótállási feltételek teljesülése esetén.

3. A számlán feltüntetett díjtételek a kiadott és a munkafelvételi helyiségben kifüggesztett díjtétel-táblázat alapján kerülnek meghatározásra. Árjegyzék, illetve időnorma jegyzék hiányában elvégzett munka esetén a vállalkozó által meghatározott, műszakilag indokolt ráfordítási időnek megfelelő díjat fizeti a megrendelő, rezsi óradíjban meghatározva.

4. Fizetés módja: készpénzben (a vonatkozó rendeletek figyelembe vételével). Átutalás csak a vállalkozás vezetőjének engedélyével történhet.

Utalásos fizetés esetén a beépített alkatrészek a vállalkozás tulajdonát képezik a teljes összeg kiegyenlítéséig.

5. A fogyasztó a jótállási igényét a „jótállási jegy”-el érvényesítheti a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet alapján. A „jótállási jegy” elválaszthatatlan részét képezi a megrendelés teljesítést igazoló számla.

 

 

V. A SZOLGÁLTATÁSSAL KAPCSOLATOS PANASZOK INTÉZÉSE

1. A szolgáltatással kapcsolatos minőségi kifogások intézése előítélet nélkül történik. A panasz bejelentését a megrendelőnek szóban vagy írásban kell megtennie. A minőségi kifogás bejelentésével egyidejűleg a megrendelő köteles a kiállított „jótállási jegyet” bemutatni. A jótállás érvényesítéséről a szolgáltatónak jegyzőkönyvet „Jegyzőkönyv a fogyasztó kifogásáról a 249/2004. (VIII.27.) Korm. rendelet alapján” kell felvennie, melyet a szolgáltatónak és a fogyasztónak (megrendelőnek) is alá kell írnia. Az írásban bejelentett garanciális igényt a szolgáltató maximum 30 naptári napon belül kivizsgálja, a vizsgálat eredményéről tájékoztatást ad írásban.

2. A téves hiba megállapítás alapján szükségtelenül elvégzett munka ellenértékének kifizetését a megrendelő a gépjármű átvételekor megtagadhatja.

3. A megrendelő a kifüggesztett ÁSZF és a jótállási feltételek alapján a jótállási időn belül követelheti:

  • a hibásan vagy hiányosan elvégzett munka kijavítását,
  • a kifizetett díj arányos csökkentését, illetve visszafizetését,
  • az elvégzett munkával összefüggésben keletkezett hiba díjmentes kijavítását.

4. A hibás teljesítés miatt meghibásodott gépjármű, szolgáltató telephelyére történő beszállításáról – a szolgáltatóval történt és általa jóváhagyott egyeztetésnek megfelelően – a megrendelő köteles gondoskodni a szolgáltató költségére.

Az egyeztetéshez az alábbi telefonszámot kell az ügyfélnek, megrendelőnek hívnia : +36302270914

A szolgáltató a jótállási kötelezettségének saját telephelyén tesz eleget.

5. A szolgáltató a megrendelő minőségi kifogásait lehetőleg azonnal, de legkésőbb 30 napon belül köteles megvizsgálni és a megrendelőt írásban tájékoztatni. Ha a szolgáltató a kifogásnak helyt ad, akkor a jótállásra vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően a szolgáltató köteles a javítást vagy alkatrész cserét – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül elvégezni.

A hibás teljesítés során keletkezett másodlagos károk térítését NEM vállalja a szolgáltató ! ( Pl.: elmaradt utazás stb. )

6. Amennyiben a kifogás okát a szolgáltató a megrendelő által elfogadott határidőn belül egyéb ok miatt megszüntetni nem tudja, úgy arról a megrendelőt tájékoztatja, és újabb határidőt jelöl meg a hiba megszüntetésére.

7. A szolgáltatás akkor tekinthető hibásnak, ha a vállalkozó a munkafelvétel során a megrendelt szolgáltatásokat bizonyítható módon nem, vagy rosszul végezte el, de a munka ellenértékét a számlában felszámítja.

8. Nem tekinthető hibásnak a szolgáltatás, ha a vállalkozó a járműben olyan hibát talál, ami a hibafelvételkor nem volt megállapítható, és a megrendelő az utólagosan tudomására hozott hiba kijavítását a szolgáltatónál nem rendeli meg.

9. A 7. és 8. pontban meghatározott alapelvek alapján a panasz kivizsgálása az alábbiak szerint történik:

  • az elvégzett munka mennyiben szolgálta a munkavállalásra vonatkozó bizonylatokban (megrendelő lap) rögzített és a megrendelő tudomására hozott, vagy az általa kért szolgáltatást,
  • a szolgáltatás során előállt-e olyan újabb hiba, ami a hibafelvétel során nem jelentkezett és erről a megrendelő kapott-e tájékoztatást.
  • a számlán feltüntetett műveletek alapján megállapítható-e a felhasznált anyagok és alkatrészek szükségessége,
  • helyesen került-e megállapításra a jótállás mértéke, időtartama,
  • a szolgáltatás eredményeként bekövetkezett-e a részegységek javulása, és ha azok beállítási és működési paraméterei mérhetőek, mennyiben felelnek meg a gyártó által megadott értékeknek,
  • a rendeltetésszerű üzem szempontjából lényeges, de diagnosztikai eszközökkel nem minősíthető szerkezeti egységek ellenőrzése szemrevételezéssel, működés, illetve futópróbával történik. Ennek során történik a jármű jellemző menettulajdonságainak, a külső és belső szerkezeti zajoknak, az egyes szerkezeti részek működő-képességének vizsgálata.

10. Ha a panaszos a vizsgálatnál jelen kíván lenni, úgy ezt a szolgáltató számára biztosítja.

11. A vizsgálat megtörténte után a megrendelő és a vállalkozó közös jegyzőkönyvet vesz fel, ahol mindketten közlik észrevételeiket. A jegyzőkönyvet „Jegyzőkönyv a fogyasztó kifogásáról a 249/2004. (VIII.27.) Korm. rendelet alapján” nyomtatvány kitöltésével kell felvenni. ( Garanciális igény bejelentő formanyomtatvány )

Garanciális igény bejelentése csak az elvégzett és átvett, pénzügyileg rendezett ( kifizetett )munka után van lehetőség .

Véleménykülönbség esetén a jegyzőkönyv egy példányát, a panaszt, a továbbiakban elbíráló külső szerv (a szolgáltató által felkért, a szakmában jártas szakember) részére a szolgáltató köteles megküldeni.

12. Ha a szolgáltatás módjával kapcsolatban, lényeges műszaki kérdésben vita merül fel a megrendelő és a szolgáltató között, akkor a megrendelő panaszával a telephelyen kifüggesztett érdekvédelmi szervezetekhez, felügyeletekhez fordulhat.

13. Lényeges műszaki kérdés az, ha a szolgáltatás vagy beszabályozás után a fő-, illetve a részegység működésében nem következett be javulás, illetve a szolgáltatással összefüggésben újabb hiba állt elő.

 

JÓTÁLLÁSI FELTÉTELEK

A szolgáltató a 249/2004. (VIII.27.) Korm. rendelete alapján a fogyasztó által megrendelt, a megrendelőn szereplő javító-karbantartó szolgáltatások esetében, amennyiben a szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díj a bruttó húszezer forintot meghaladja, az alábbi feltételek mellett jótállást vállal:

Nem érvényesíthető a jótállási igény:

  • a hatósági vizsgálatokra,
  • ha az alkatrészt a megrendelő hozta, akkor az alkatrészre vonatkozóan,
  • ha a hiba a természetes elhasználódás eredménye,
  • ha a természetes elhasználódás miatt a beszabályozás sikertelen.
  • nem megfelelő használat során keletkezett kár.
  • Ha a gépjárművet a szolgáltatás végző helyett más külső műhelyben , megvizsgálták , megbontották.

A megrendelő által hozott alkatrész rejtett hibája esetén a szolgáltatót jótállási kötelezettség nem terheli.

Hibás alkatrész beszerelését a szolgáltató nem vállalja, az ezzel kapcsolatos szolgáltatást megtagadja.

A jótállás feltételeként a szolgáltató a javítással kapcsolatban műszakilag indokoltan előírhat meghatározott km-teljesítményhez vagy idő korlátozáshoz kötött, a gyári előírásokkal azonos, kötelező, nem díjmentes átvizsgálást, olajcserét.

Megszűnik a jótállási kötelezettség, ha:

- a gépkocsin a javított részt a szolgáltatón kívül más (pl.: idegen szerviz) megbontja, átalakítja, javítja,

- a gépkocsin a javított egység megsérül,

- a gépkocsit nem a gyártó által megadottak szerint, szakszerűtlenül üzemeltették,

- a gépkocsit szakszerűtlenül kezelték,

- a gépkocsit versenyzési célokra használták.

Nem vonatkozik a jótállás az izzókra, gumi alkatrészekre, biztosítékokra, valamint a különböző üvegek és műanyag búrák törésére

fékbetétekre, kuplung tárcsákra és egyéb kopó, fogyó alkatrészek

Garancia ideje :

-      Bontott alkatrészekre csak beépítési

-      felújított alkatrészre három hónap

-      Új alkatrészekre hat hónap.

-      Gyári alkatrészre egy év.

 

Adatvédelmi tájékoztatás

Szervizünkben csak a javítás idejére és csak a szükséges adatait rögzítjük.

A szolgáltatás befejeztével minden adatot törlünk !

A vállalkozás telephelyén vállalt szolgáltatások

Diagnosztika, Beszabályozás, beállítás és tanúsítás

1. Közlekedés biztonsági vizsgálat:                          minden típus¹

2. Előzetes gépjármű-fenntartói vizsgálat, tanúsítás: NKH kijelölés szerint

3. Gumiszerelés:                                                   minden típus¹

4. CO mérés:                                                         minden típus¹

5. Futómű:                                                             minden típus¹,

/gyári értékek megléte esetén/

6. Fényszóró:                                                        minden típus¹

7. Elektromos vizsgálat:                                     minden típus¹

8. Motor diagnosztika:                                       minden típus¹

/műszerezettség függvényében/

9. Fékhatás mérés:                                               minden típus¹

10.Füstölés mérés:                                                minden típus¹ /diesel/

11.Eredetiségvizsgálat:                                          minden típus¹

12. minden típusba nem tartozik : Pl.: Daihatsu és azon típusok melyeket Magyarországon nem forgalmaztak. illetve amelyeket az ügyvezető személyes hatáskörében megnevez.

 

Megjegyzés:

¹ Minden típus alatt a 3,5 tonnát meg nem haladó személy és haszon járművek, az általuk vontatható utánfutók (pótkocsik), illetve a motorkerékpárok értendők.